torsdag 6 mars 2008

Lekhagen är säker igen


Nu är spjälskyddet äntligen klart. Mycket jobb har det varit med kantband och bomullsband för att knyta fast skyddet i lekhagen, men att hela tiden gå och plocka leksaker som har ramlat ner mellan spjälorna och att gång på gång se att Maja återigen har lyckats vända sig så att fötterna sticker ut, har varit den bästa motivationen att få klart projektet.

Mönster: Ja, vad ska man säga, mätt och klippt har jag gjort. ;-)

Material: Tyg från IKEA. Kantbanden har jag gjort själv av ett lakan jag köpte på rea på Hemtex och bomullsbandet har jag köpt på tradera.

Bäst just nu: Att Maja inte längre behöver hamna med fötterna mellan spjälorna och få ont i fötterna (hon klagar ju inte, men jag antar att det gör ont att slå fötterna mot spjälorna för att få dem fria igen...). Sedan är det helt klart kul att kunna göra sina egna kantband (det här var ju mitt första riktiga försök att göra det). Och att jag till slut hittade billigt bomullsband är jag väldigt glad för. Jag hade aldrig trott att det skulle behövas så mycket band, så att köpa det i den lokala syaffären var liksom inget alternativ...

Sämst just nu: Det måste nog vara att jag precis har varit hos Skroten och hittat ett underbart tyg som jag ska göra en filt att ha i botten av lekhagen av och tyget jag använde till spjälskyddet passar egentligen inte alls till just det tyget. :-( Men om jag tror riktigt mycket på att färgglatt är bra (till varje pris!) kan det nog bli bra... ;-)

Inga kommentarer: