onsdag 12 mars 2008

Varma fötter


Jag bär Maja en hel del i vår underbara sjal och hon börjar bli lite trött på att inte kunna röra sig i knytningen där hon har benen inne i sjalen, så jag har börjat bära henne med benen utanför. Och för att hon inte ska bli kall om fötterna har jag letat efter tossor som går upp över benen, men i affärerna påstår de att säsongen är slut och det finns bara små söta tossor för syns skull, inte såna som verkligen värmer. Och efter att ha gett upp tankarna på att sy tossor har jag nu stickat ett par tjocka sockor till Maja. Jag var lite rädd att de inte skulle sitta på ordentligt eftersom sockor ju har en benägenhet att åka av bebisar hela tiden, men det verkar faktiskt funka rätt bra (men då har jag inte testat dem ute en längre stund såklart).

Mönster: Jag har använt Garnstudios mönster på tubsockor i Alpaca.

Garn: Marks och Kattens ECO ull i någon form av grå-brun-svart. Det gick åt nästan 50g.

Stickor:
4,5

Bäst just nu:
Att ha nåt varmt att ha på Majas fötter i sjalen. :-) Sedan älskar jag mönstret som jag tog från Garnstudios mönster, fast lite modifierad för att passa mitt tjocka garn. Det är jätteenkelt, men resultatet blir ändå så fint. Det är väl iförsig just det som är tjusningen med stickning, att kunna börja med nåt så enkelt som en tråd och några stickor och skapa något så underbart vackert av det. :-)

Sämst just nu:
Hmmm, jag kan egentligen inte direkt komma på nåt än. Men sedan har jag ju som sagt inte riktigt testat sockorna än. Jo, NU kom jag på en sak. Det kom precis ner en jätteskur, så där rök vår sjalpromenad och test av sockorna ute. De får väl testas på bussen då... ;-)

Inga kommentarer: