måndag 10 mars 2008

Stickning

På sistone har det mest blivit saker sydda här och stickningen har hamnat lite i skumundan. Jättetråkigt kom jag på, så nu har jag börjat sticka igen. :-) En anledning (eller kanske snarare en knuff i baken) har varit grundandet av stickcafét i Lund. Äntligen ett stickcafé här! :-) Jag har änsålänge bara hunnit med en snabbvisit dit innan jag kallades hem för amning, men nästa vecka SKA jag dit.

Men jag tänkte ju egentligen bara lägga upp lite bildbevis på att jag faktiskt har lite stickprojekt på gång. Här kommer ett som snart är klar. Ni kan ju grubbla över vad det ska bli tills det är klart...


Men sen kom jag plötsligt på en annan sak som jag (eller snarare Maja) behöver NU, så pågående stickning fick avbrytas ett kort tag tills nästa är klar. Här kommer en liten förhandstitt på den...

1 kommentar:

Annas garndrömmar sa...

Nu har jag hittat och tittat på din blogg :)
Satte genast upp dig på blogglistan på Garnfolket också!
Har dock ingen aning vad de stickade tredimensionella delarna ska bli... men nyfiken blir man!