söndag 3 februari 2008

Setet är komplett!

Nu är setet med skötbädd och blöjfodral komplett, så vi är redo för skitiga blöjor även utanför vår lägenhet. Eftersom vi använder tygblöjor och det finns väldigt många olika sådana var det inte det lättaste att bestämma hur stort blöjfodralet skulle bli. Jag har helt enkelt använt mig av mönstrets mått och får nu plats med två vikblöjor, en liten handduk, tvättlappar, en blöjbyxa och några plastpåsar för smutsiga blöjor. Med andra ord: Det blev precis rätt storlek!


Mönster: Mönster från Bära Nära med mått för tygblöjor. Bära Näras mönster fungerar nämligen för blöjpåsar både för engångsblöjor och tygisar.

Material: Samma tyg från Åhléns som jag har använt till skötbädden. Påsen är fodrad med ett svart bomullstyg från vår lokala tygaffär och som stänganordning har jag använt kardborreband från Stoff och Stil.

Bäst just nu: Precis som med skötbädden det underbara tyget. Sedan gillar jag att jag får plats med precis det jag behöver när jag är ute med Maja en kortare stund. Jag hade räknat med att behöva sy fler påsar för att komma fram till ett bra mått.

Sämst just nu: Det var inte helt lätt att sy ihop foder och yttertyg i kanten mellan påse och lock så där blev det inte helt snyggt. Men antagligen är det en sån där sak man bara ser när man vet om den, men tyvärr vet ju jag om det. ;-)

Inga kommentarer: