tisdag 12 februari 2008

Elefant och nåldyna

Jag hittade några elefantskallror hos Tosings pyssel och blev kär direkt. Så jag satte mig vid sybordet och började rita och efter en kväll och lite extra tid idag är elefanten till Maja klar. :-)


Mönster: Egenritat.

Material: Rester av limegrön manchester från Stoff och Stil och rester av ett tyg som jag fyndade på tradera till öronen.

Bäst just nu: Det är alltid lika kul att göra leksaker till Maja. :-)

Sämst just nu: Det var inte riktigt lätt att få öronen att prassla. Jag la i cellofan, men första örat prasslar nästan inte alls så jag la i ett enda lager cellofan i andra örat, så det prasslar lite mer, men är däremot mera ostadigt. Det krävs nog lite optimering för att få det ultimata prasslet till leksaker. ;-)
Och så gjorde jag ett lite roligt misstag. Jag gillade Tosings idé att ha namnlappen som svans, men när jag vände elefanten såg jag att jag hade gjort liiiite fel. ;-)


Sedan fick jag äntligen tummen ur och gjorde en nåldyna. Jag har behövt en länge, men har alltid hittat andra saker som var roligare att sy, men efter att ha slängt ut hela nållådan på golvet idag, började jag äntligen att sy en nåldyna. :-)


Mönster: Egenritat.

Material: Något tyg som jag har fått av min mamma. Jag tror att det är jättegammalt. Jag har nämligen för mig att jag ha haft kläder sydda i tyget när jag var liten.

Bäst just nu: Att jag äntligen har en nåldyna! :-)

Sämst just nu: Egentligen är ju det här en otroligt tråkig nåldyna, men den får dyga tills jag kommer på att göra en roligare.

Inga kommentarer: