lördag 5 april 2008

Haklapp

Nu när Maja har börjat äta har jag äntligen en anledning att sy lite egna haklappar. :-) Min kusin hade en haklapp som jag tyckte såg väldigt praktisk ut så sist jag träffade henne ritade jag helt enkelt av hennes haklapp och sydde min egen.


Mönster: Mönstret har jag ritat själv med hjälp av en köpt haklapp.

Material:
En billig handduk som jag har köpt på Jysk och ett grönt lakan från Hemtex till kantbandet. Haklappen stängs med en bit kardborreband.

Bäst just nu:
Jag har ju inte testat en massa olika haklappar än, men just nu är det himla praktiskt att ha ärmarna. Och så måste jag säga att jag är väldigt nöjd med kantbandet. Det krävdes lite tålamod för att sådant långt kantband och jag har en benägenhet att bli slarvig men det här blev himla bra. :-)

Sämst just nu:
Det måste nog vara att haklappen nog är aningen för stor för Maja än. Den funkar, men man får kavla upp ärmarna lite.

Men det blir säkert fler såna här, dels i lite roligare färger och så tänkte jag antagligen testa att sy en i vävd bomull med något kul mönster eller vaxduk.

5 kommentarer:

Linda sa...

hihi, så söt :-) Har länge haft planer på att sy en sån, men jag har inte tänkt på att man kan använda frotté

Anonym sa...

Hej, vad mycket roliga och fina saker du gör. Fick massor av pysseltips att ta tag i.

.designk.carbin sa...

Fina grejer .)

Designk.carbin@blogspot.com

.designk.carbin sa...

Fina grejer .)

Designk.carbin@blogspot.com

Fröken Pyssel sa...

Vilka fina saker du syr. Lekhagen är ju hur gullig som helst :-) Du frågade om tapetprover. Måleributiken är jättebra att beställa ifrån, och nog den enda jag hittat som man kan beställa meterprover från billigt. De första två proverna är dessutom gratis. Annars är det ju bara att gå in i en tapetaffär och fråga :-)